Dzisiaj chciałbym podzielic się z wami perełką jaką wygrzebałem na Steamie we wczesnym dostępie. Przed wami niezwykle wybuchowa MIESZANINA!.

niedziela wieczór…

COMPOUND jest grą typu FPS zaprojektowaną z myślą o Virtual Reality. Gra w trakcie pisania tego tekstu znajduje się jeszcze we wczesnym dostępie ale już na ten moment zasługuje na sprawdzenie. Gra polega na przemierzaniu kolejnych poziomów generowanych losowo (podzielonych tematycznie) i czyszczeniu każdego z nich z przeciwników za pomocą rozsianych po labiryntach broni. Co jednak zwróciło moją uwagę to oprawa wizualna. Moje pierwsze skojarzenie po załadowaniu pierwszego poziomu to DOOM. Klasyk z mojego dzieciństwa przypomniał mi się gdy zacząłem przemierzać pierwszy poziom. Graficznie gra jest połączeniem pixel artu z low poly. Według mnie robi to robotę, wszystkie obiekty włącznie z przeciwnikami są trójwymiarowe ale stylistycznie czuję się jak bym utknął w latach osiemdziesiątych. Poziomy też są sprytnie pomyślane jeśli chodzi o design, bo znajdziemy klaustrofobiczne kanały z drugiej strony przemierzymy przestronne hale a i na świeże powietrze dane nam będzie się udać.

mają rozmach

Pod względem grywalności tutaj jest chyba jeszcze lepiej. Od samego początku strzela się przyjemnie i mimo, ze bronie nie należą do ultra realistycznych to każda ma swój osobny model strzelania. Jeśli chodzi o amunicję to jest to dosyć ciekawie przemyślane, na początku każdego z poziomów zaczynamy z podstawowym rodzajem pistoletu który ma nieskończoną ilość pocisków ale po kilku wystrzałach musi się schłodzić. Jest to tak jakby nasza broń podstawowa i możemy podmieniać kolejno podnoszone pukawki. Dodatkowo jest możliwość używania dwóch broni jednocześnie co skutkuje ogromną siłą ognia. Amunicja jak i przedmioty leczące (jedzenie) wypadają z pokonanych przeciwników przy czym na późniejszych poziomach już racjonowanie amunicji powinno wejść nam w nawyk. Przeciwnicy też są różni i możemy spotkać zwykłych żołnierzy jak i drony, czy mobilne wieżyczki i mechy. Dodatkowo przeciwnicy mają swoje odmiany i tutaj przydają się konkretne spluwy. Co do nawigacji po poziomach które czasami przypominają istny labirynt mamy na nadgarstku mapę poziomów która zapełnia się w miarę eksploracji dzięki czemu wiemy gdzie jeszcze nie byliśmy. Oprócz mamy mamy tam także informacje o ilości konkretnej amunicji i broni. Wszystko jest czytelne i przejrzyste.

prosta jednocześnie czytelna mapa

Techniczna a także VR strona gry stoi na wysokim poziomie. Po ponad kilkudziesięciu godzinach grania nie uświadczyłem żadnego błędu ani glicza. Od strony mechanik wirtualnej rzeczywistości to mamy do wyboru ruch płynny lub teleportację i zarówno w jednym jak i drugim przypadku odczucia z gry są prawie takie same. Mamy również możliwość ustawienia czy obracamy się prawą czy lewą ręką co może być na plus dla osób leworęcznych. Gra może nie oferuje zaawansowanej fizyki i zabawy nia ale nie taki był plan. Strzelaine i przechodzenie kolejnych poziomów jest bardzo satysfakcjonujące i liczę, że ta gra rozrośnie się na spory projekt i da jeszcze więcej do zaoferowania.

broń, wrogowie i poziomy są w pełni losowe

COMPOUD

6.3

Klimat

8.5/10

Strzelanie

7.5/10

Brak Multiplayera

3.0/10

Zalety

  • Retro oprawa
  • Model strzelania

Wady

  • Dodać więcej broni
  • To jednak Pre-Alpha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *